افشای اطلاعاتی از کارت گرافیکی جدید اینتل

افشای اطلاعاتی از کارت گرافیکی جدید اینتل

تصاویری منتشر شده که ممکن است اولین عکس‌های لو رفته از کارت گرافیکی جدید اینتل باشد.

به گزارش پایگاه خبری صنایع مدرن به نقل از ورج، اینتل در حال ساخت کارت‌های گرافیک مخصوص بازی است که قرار است در سه ماهه اول سال ۲۰۲۲ عرضه شود و ممکن است عکس‌های لو رفته، اولین نگاه ما به کارت گرافیک جدید با عنوان Arc Alchemist باشد.

Arc برند جدید پردازنده گرافیکی اینتل است که برای رقابت با Nvidia GeForce  و AMD Radeon طراحی شده است و Arc Alchemist اولین پردازنده گرافیکی در نقشه راه این شرکت است که در واقع برنامه ریزی شده است.

این شرکت قبلاً Intel DG1 را برای آزمایش آب‌های GPU ساخته بود، اما این کارت نسبتاً ضعیفی بود که مبتنی بر معماری گرافیکی Xe LP (کم مصرف) بود و مصرف‌کنندگان واقعاً نمی‌توانستند آن را بخرند.

این کارت جدید بخشی از نقشه راه Xe HPG اینتل (پرقدرت/بازی) است و گفته می‌شود به لطف ۵۱۲ واحد اجرایی (EU) و ۱۶ گیگابایت حافظه GDDR6  عملکردی مشابه Nvidia RTX 3070 ارائه می‌کند.

افشای اطلاعات نشان می‌دهد که اینتل ممکن است چندین نوع از پردازنده گرافیکی «DG2» خود را نیز در دست اجرا داشته باشد، از جمله نسخه‌های سبک‌تر با ۴۴۸EU، ۳۸۴EU، ۲۵۶EU  یا کمتر از ۱۲۸EU برای یک GPU سطح پایه. حتی این به طور قابل توجهی بیشتر از تعداد خوشه های هسته گرافیکی است که اینتل معمولاً در CPU های خود ادغام می کند.

→ خواندن مطلب قبلی

ممنوعیت آزادسازی تجهیزات غیرمجاز رمز ارز

خواندن مطلب بعدی ←

متاورس؛ آرمانشهر دیجیتالی و یکپارچگی دنیای مجازی و واقعی

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *