افزایش دوبرابری حملات سایبری

افزایش دوبرابری حملات سایبری

محققان امنیت سایبری از افزایش دو برابری حملات سایبری خبر دادند.

به گزارش پایگاه خبری صنایع مدرن به نقل از زد دی نت، شبکه‌های کامپیوتری با میلیاردها حمله حدس زدن رمز عبور بمباران می شوند. زیرا مجرمان سایبری تلاش می‌کنند از رشد پروتکل دسکتاپ از راه دور (RDP) و دیگر سرویس‌های ابری در محیط های شرکتی سوء استفاده کنند.

در همین زمینه اخیرا محققان امنیت سایبری در ESET از ۵۵ میلیارد تلاش جدید برای حملات وحشیانه حد فاصل بین ماه مه و آگوست ۲۰۲۱ خبر دادند.

این عدد به معنی رشد دو برابری حملات سایبری بین ژانویه و آوریل است که تعدادش ۲۷ میلیارد حمله بود.

حدس زدن موفقیت آمیز گذرواژه ها می تواند مجرمان سایبری را برای دسترسی آسان به شبکه ها و راهی که می توانند برای حملات بیشتر از جمله ارائه باج افزار یا سایر بدافزارها استفاده کنند، فراهم کند.

کاربران هنگامی که در شبکه هستند، حمله کنندگان سعی می کنند از این دسترسی برای کسب مجوزهای بیشتر و دستکاری شبکه استفاده کنند.

آن ها در این راه از اقداماتی مانند خاموش کردن سرویس های امنیتی استفاده می‌کنند تا بتوانند به راحتی فعالیت‌های خود را انجام دهند.

یکی از محبوب ترین اهداف برای حدس زدن رمز عبور، استفاده از خدمات RDP است.

افزایش کار از راه دور منجر به افزایش نیاز افراد به استفاده از خدمات از راه دور شده است. بسیاری از این خدمات، خدمات عمومی هستند و به مجرمان سایبری فرصت می‌دهد تا به شبکه‌ها نفوذ کنند و این فرصتی است که آنها مشتاق استفاده از آن هستند.

اگر حساب‌ها با گذرواژه‌های ساده قابل حدس زدن یا رایج باشد، انتخاب راحتی برای مهاجمان فراهم می‌کند تا به حملات سایبری دست بزنند.

→ خواندن مطلب قبلی

اخذ مالیات از ارزهای دیجیتال

خواندن مطلب بعدی ←

حمایت ۵۰۰ میلیونی از طرح‌های محیط زیستی

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *