کوالکام احتمالا در اواخر آبان از پردازنده اسنپدراگون ۸ نسل ۲ رونمایی خواهد کرد

احراز هویت بیومتریک با استفاده از تنفس امکان پذیر شد

کوالکام از برگزاری اجلاس سالانه اسنپدراگون در بازه زمانی ۱۴ تا ۱۷ نوامبر (۲۳ تا ۲۶ آبان ماه) خبر داد و به احتمال بسیار زیاد شاهد رونمایی نسل جدید پردازنده‌های موبایلی این شرکت به نام اسنپدراگون ۸ نسل ۲ خواهیم بود.

به گزارش پایگاه خبری صنایع مدرن به نقل از نوت‌بوک چک، کوالکام کار بر روی نسل بعدی پردازنده‌های پرچمدار خود را آغاز کرده است و از همین رو انتظار می‌رود تراشه جدید این شرکت در اجلاس سالانه اسنپدراگون معرفی شود. گفتنی است که اسنپدراگون ۸ نسل ۱ هم در اولین روز اجلاس سالانه ۲۰۲۱ به بازار معرفی شد.

بر اساس گزارش‌های رسمی و غیررسمی، پردازنده اسنپدراگون ۸ نسل ۲ با چهار نوع هسته متفاوت تولید خواهد شد که این موضوع تا به حال در دنیای تراشه‌ها بی‌سابقه بوده است. گزارش‌ها حاکی از آن که تراشه مذکور از یک هسته Cortex X3، دو هسته Cortex A720، دو هسته Cortex A710 و یک هسته Cortex A100 بهره خواهد برد.

به گفته آرم، هسته Cortex X3 تا ۳۰ درصد قوی‌تر از نسل قبلی همین هسته یعنی X1 خواهد بود. علاوه بر این، تراشه مذکور احتمالا با لیتوگرافی ۴ نانومتری TSMC توسعه پیدا خواهد کرد و کوالکام در ساختار آن از پردازشگر گرافیکی Adreno 740 استفاده می‌کند.

شایان ذکر، این شرکت آمریکایی به تازگی از پردازنده اسنپدراگون ۸ پلاس نسل ۱ رونمایی کرده است.

→ خواندن مطلب قبلی

گزارش جدید WHO: شیوع آبله میمون هنوز یک وضعیت اضطراری نیست

خواندن مطلب بعدی ←

شرکت چینی CATL از باتری قدرتمند خود رونمایی کرد؛ طی کردن ۱۰۰۰ کیلومتر مسافت با یکبار شارژ

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *