اسلوونی بر ارزهای دیجیتال مالیات می‌بندد

اسلوونی بر ارزهای دیجیتال مالیات می بندد

لایحه مالیات بر ارزهای دیجیتال در اسلوونی، مالیات ۱۰ درصدی را برای تبدیل‌ها و پرداخت‌های ارزهای دیجیتال فیات-کریپتو پیشنهاد می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری صنایع مدرن به نقل از کوین تلگراف، بر اساس گزارش‌های محلی، وزارت دارایی اسلوونی به دنبال مشاوره عمومی درباره پیش‌نویس لایحه مربوط به مالیات بر سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال است.

قصد این وزارتخانه برای سنجش نگرش سرمایه‌گذاران تقریباً یک ماه پس از پیشنهاد اداره مالی جمهوری اسلوونی برای اعمال مالیات ۱۰ درصدی بر فعالیت‌های ارزهای دیجیتال است.

در صورت امضای قانون بر اساس قانون مالیات بر درآمد اسلوونی، لایحه پیشنهادی نرخ مالیات ۱۰ درصدی را برای هر تبدیل فیات-کریپتو و پرداختی که با ارزهای رمزنگاری شده انجام می شود، اعمال می کند.

با این حال، آستانه بدهی مالیاتی برای سال تقویمی ۱۵ هزار یورو (۱۷۳۸۷ دلار) تعیین می شود. سرمایه گذاران در محدوده مجاز از مالیات کریپتو معاف خواهند شد. مقامات قبلاً انگیزه خود را از اجرای مالیات بر کریپتو روشن کرده بودند:

مایلیم تاکید کنیم که این سودی نیست که مشمول مالیات می شود، بلکه مبلغی است که یک مقیم مالیاتی اسلوونی در حساب بانکی خود در صورت تبدیل ارز مجازی به پول نقد یا هنگام خرید یک کالا دریافت می کند.

کوین تلگراف قبلا گزارش داده بود که پیش نویس لایحه اسلوونی در مورد مالیات کریپتو فقط به خرید کالاها و خدمات و تبدیل دارایی های رمزنگاری به ارزهای فیات محدود می شود. در حالی که انتظار می رود پیشنهاد وزارت دارایی تا ۱۰ نوامبر تصویب شود، این قانون از اول ژانویه ۲۰۲۲ اجرایی خواهد شد.

این لایحه همچنین شهروندان اسلوونیایی را ملزم می کند که مالیات را با در نظر گرفتن ارزش لحظه ای کریپتو در زمان بازخرید و خرید محاسبه کنند. سرمایه گذاران همچنین باید ۲۵ درصد مالیات بر سودهای محقق نشده را با محاسبه تفاوت قیمت در هنگام خرید و فروش ارزهای دیجیتال بپردازند.

افرادی که از تعهدات مالیاتی پیروی نکنند، به صورت موردی بین ۲۵۰ یورو (۲۹۰ دلار) تا ۵۰۰۰ یورو (۵۷۹۵ دلار) جریمه خواهند شد.

→ خواندن مطلب قبلی

پرچمدار رنج روور با امکانات بسیار و قیمت تند

خواندن مطلب بعدی ←

تراشه‌های نسل ۵G کوالکوم برای دستگاه‌های ارزان

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *