اوپنایآی بهتازگی نسخه بهروزرسانی شده ابزار جستجوی هوش مصنوعی برای ChatGPT را منتشر کرد. سه ماه پس از اعلام اولیه این شرکت درباره نمونه اولیه “SearchGPT”، چشمانداز اوپنایآی برای آینده جستجوی هوش مصنوعی اکنون به دسترس عموم رسیده است.
آدام فرای، مدیر محصول جستجوی ChatGPT، میگوید: «تمرکز ما بر این است که ChatGPT بهترین مکان برای پاسخگویی به هر پرسشی، از جمله اطلاعات زنده از وب، باشد.» فرای این قابلیت را بهجای نام “SearchGPT” بهعنوان “جستجوی ChatGPT” معرفی میکند. این ویژگی در میدانی که روزبهروز با حضور استارتاپهای کوچکتر مانند Perplexity و غولهای فناوری مانند گوگل و نتایج جستجوی هوش مصنوعی Overview شلوغتر میشود، رقابت میکند. در سال ۲۰۲۴، برخی خبرنگاران به گوگل و Perplexity بهدلیل کپیبرداری نادرست از محتوای اصلی و تولید اطلاعات نادرست انتقاد کردند.
در راستای ارتقای جستجوی ChatGPT، اوپنایآی قراردادهایی برای استفاده از محتوای چندین ناشر آنلاین، از جمله The Atlantic، Vox Media و Condé Nast، شرکت مادر WIRED، امضا کرد. این قراردادها به این استارتاپ هوش مصنوعی اجازه میدهد از محتوای ناشران برای آموزش سیستمهای خود استفاده کند و در عوض هزینهای بپردازد. (مشابه دیواری که بین تیمهای تبلیغات و تحریریه وجود دارد، این معاملات تجاری هیچ تأثیری بر پوشش WIRED ندارند.)
زمانی که برای اولین بار در سال ۲۰۲۳ نام خودم را در مطالب ChatGPT مشاهده کردم، از عواقب آن نگران بودم. بعد از چند ساعت آزمایش نسخه پیشعرضه ابزار جستجوی جدید ChatGPT، متوجه شدم که اوپنایآی پیشرفت قابلتوجهی از زمان ورود ابتدایی خود به مرور وب کرده است و اکنون عناصر تعاملی بیشتر و منبعدهی روشنتری را ارائه میدهد. به نظرم میرسد که دستهای از کاربران اولیه به جستجوی جدید ChatGPT علاقهمند خواهند شد.
با این حال، این محصول نیاز به بهبودهای بیشتری دارد تا بتواند واقعاً با تسلط گوگل در تجارب جستجوی اساسی، مانند خرید آنلاین، رقابت کند. ChatGPT نیز برخی از اشتباهات مشابه سایر ابزارهای جستجوی هوش مصنوعی را مرتکب میشود، مانند تولید اطلاعات نادرست و اشاره به اطلاعات غلط. کنجکاو به استفاده از این بهروزرسانی هستید؟ در اینجا نحوه استفاده از آن و چند نمونه از تجربیات اولیه من آورده شده است.
نحوه استفاده از ابزار جستجوی ChatGPT
برای امتحان این بهروزرسانی، باید یکی از اشتراکهای اوپنایآی را داشته باشید. اگر طرح ChatGPT Plus را با هزینه ۲۰ دلار در ماه یا ChatGPT Teams در محل کار خود دارید، تجربه جدید جستجو باید در دسترس شما باشد. اوپنایآی احتمالاً این ویژگی را در ماه نوامبر برای کاربران برنامههای Enterprise و Edu نیز ارائه خواهد کرد. کاربران رایگان ممکن است تا اوایل سال آینده منتظر بمانند.
جستجوی ChatGPT با نسخه اختصاصی مدل GPT-4o، جدیدترین مدل مولد اوپنایآی، ارائه میشود. این قابلیت برای کاربران از طریق وبسایت ChatGPT، اپلیکیشن موبایل (اندروید و اپل)، و اپ وب (مک و ویندوز) در دسترس است. در هر کشوری که ChatGPT موجود است، احتمالاً ابزار جستجوی هوش مصنوعی نیز بهعنوان یک گزینه در دسترس خواهد بود.
من تستش کردم. خیلی عالیه
هر روز یک نوآوری جدید ارائه می دن