ابتلای شدید به کرونا مغز را ۲۰ سال پیر‌تر می‌کند

ابتلای شدید به کرونا مغز را 20 سال پیر‌تر می‌کند

محققان و دانشمندان دانشگاه کمبریج در جدیدترین اظهار نظر خود اعلام کردند که کرونای شدید یا همان حاد می‌تواند تاثیرات جبران‌پذیری بر روی توانایی‌های شناختی و مغز افراد داشته باشد. طبق گفته این محققان، ابتلا به کرونای شدید مغز را ۲۰ سال پیر تر می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری صنایع مدرن به نقل از سایت ساینس آلرت، محققان طی یک مطالعه جدید ۴۶ نفر از مبتلایان به کرونای شدید را با ۴۶۰ فرد دیگر (همسان از نظر ویژگی‌‌های جسمی و سنی) مقایسه کردند. آن‌ها پس از این مقایسه دریافتند که تاثیر ویروس کرونا بر بدن، شش ماه پس از ابتلا معادل ۲۰ سال پیری مغز یا به عبارتی معادل از دست رفتن ۱۰ امتیاز هوشی است.

به گفته دیوید منون، عصب‌شناس دانشگاه کمبریج، الگوهای از پیری و زوال عقل در مبتلایان به کرونا مشاهده شده که کاملا متمایز از حالت عادی پیر شدن است.

محققان طی این مطالعه، مبتلایان را با ابزاری آزمایشی به نام Conitron تحت نظر گرفتند و بر عملکرد آنان اعم از حافظه، توجه، استدلال و اضطراب و افسردگی نظارت کردند.

پس از این آزمایش، محققان به این نتیجه رسیدند افرادی که به ویروس کرونا مبتلا شده و از آن جان سالم به در بردند، دقت کمتری نسبت به سایر افراد دارند و زمان پاسخ دهی به سوالات در آن‌ها بیشتر است.

البته در بخشی دیگر از این تحقیق نیز گفته شده است که موضوع مذکور در دراز مدت بهبود پیدا می‌کند. در واقع افرادی که درگیر این موضوع بودند و ۱۰ امتیاز IQ را از دست داده بودند، به تدریج بهتر خواهند شد.

→ خواندن مطلب قبلی

سامسونگ از کارت حافظه‌های MicroSD با نام PRO Endurance برای دوربین‌های امنیتی رونمایی کرد

خواندن مطلب بعدی ←

اینستاگرام در حال آزمایش قابلیت پاسخ به استوری از طریق ترسیم شکل (نقاشی) است

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *