اپل در حال آزمایش آیفون با پورت تایپ سی (USB-C) است

اپل در حال آزمایش آیفون با پورت تایپ سی (USB-C) است

کمپانی اپل که برخلاف بسیاری سازندگان، گوشی‌های هوشمند خود را با درگاه لایتنینگ به بازار عرضه می‌کند، هم‌اکنون در حال آزمایش آیفون با پورت تایپ سی (USB-C) است.

به گزارش پایگاه خبری صنایع مدرن به نقل از انگجت، اپل از سال ۲۰۱۲ تاکنون گوشی‌های هوشمند خود را با پورت لایتنینگ عرضه کرده است. اما اکنون شنیده‌ها حاکی از آن که این کمپانی در آینده‌ای نزدیک گوشی آیفونی را با پورت USB-C عرضه خواهد کرد. در واقع اپل در صدد است تا پورت تایپ سی (USB-C) را جایگزین پورت لایتنینگ کند.

مارک گورمن، خبرنگار مشهور بلومبرگ با تایید اینکه اپل در حال آزمایش گوشی آیفون با درگاه USB-C است، اظهار داشت که اسمارت‌فون‌های اپل با پورت مذکور تا ۲۰۲۳ روانه بازار نخواهد شد.

در نتیجه سری آیفون ۱۴ که تا پاییز سال جاری به بازار عرضه خواهد شد، همچنان از همان درگاه لایتنینگ بهره خواهند برد.

به غیر از گورمن، مینگ چی کو، تحلیلگر مطرح و نام‌آشنا اپل قبلا نیز خبر آزمایش اپل برای تولید آیفون با پورت تایپ سی (USB-C) را تأیید کرده بود. به گفته مینگ، سری آیفون ۱۵ به‌جای پورت لایتنینگ به پورت USB-C مجهز خواهند شد.

البته اپل همه محصولات خود را با پورت لایتنینگ روانه بازار نکرده است و  آیپد مینی، پرو و ایر به درگاه تایپ سی مجهز هستند.

بر اساس گزارش‌های منابع مختلف، اتحادیه اروپا در حال وضع قانونی است که اپل را مجبور به استفاده از فناوری USB-C در سری محصولات خود می‌کند. طبق قانون مذکور، اپل برای فروش محصولات خود در کشورهای عضو اتحادیه اروپا، باید تمامی آن‌ها را به پورت USB-C مجهز کرده باشد.

→ خواندن مطلب قبلی

دونالد ترامپ: ایلان ماسک توییتر را با این قیمت مسخره نمی‌خرد

خواندن مطلب بعدی ←

خدمات اینترنت استارلینک به ۳۲ کشور رسید

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *