اختلاف نظر خودروسازان و سازندگان چیپست درباره زمان پایان کمبود تراشه

Automakers, chip firms differ on when semiconductor shortage will abate

گزارشات حاکی از آن است که خودروسازان و شرکت‌های تولید کننده تراشه در مورد زمان پایان کمبود نیمه هادی یا همان تراشه با یکدیگر اختلاف نظر جدی دارند.

به گزارش پایگاه خبری صنایع مدرن و به نقل از رویترز، شرکت‌های خودروسازی از جمله فورد، هیوندای و جنرال موتورز، پیش‌بینی می‌کنند که برای پایان یافتن بحران جهانی تراشه به دو سال زمان نیاز است و در بهترین حالت ممکن، این مشکل در نیمه دوم سال جاری یعنی ۲۰۲۲ به پایان خواهد رسید. اما کمپانی‌های تولید کننده تراشه نظری متفاوت با خودروسازان دارند و معتقدند که برای حل مشکل جهانی کمبود تراشه به زمان بیشتری نیاز است.

مری بارا، مدیر عامل جنرال موتورز معتقد است که مشکل جهانی کمبود تراشه در نیمه دوم سال کاهش می‌یابد. البته به غیر از جنرال موتورز، فورد و هیوندای نیز ایده‌های مشابه‌ای درباره پایان یافتن کمبود تراشه در دنیا دارند و معتقدند که تا پایان سال جاری، این معضل حل خواهد شد.

سخنان و نظرات شرکت‌های خودروسازی در حالی مطرح شده است که کمپانی NXP و Infineon که بطور اختصاصی برای خودروها تراشه می‌سازند، بر این باورند که با وجود افزایش تولید، مشکلات عرضه همچنان پا برجا خواهد بود.

بسیاری از کارشناسان معتقدند که مشکل کمبود تراشه ضررهای جبران ناپذیری را به شرکت‌های خودروسازی وارد خواهد کرد. از همین رو شرکت مشاوره‌ای AlixPartners در شهریور ماه تخمین زد که این معضل در سال ۲۰۲۱ منجر به از دست رفتن درآمد ۲۱۰ میلیاردی خودروسازان می‌شود. این شرکت همچنین پیش‌بینی کرده بود که چنین مشکلی باعث خواهد شد تا خودروسازان ۷.۷ میلیون خودرو کمتر تولید و روانه بازار کنند.

→ خواندن مطلب قبلی

عرضه گوشی گلکسی S22 اولترا سامسونگ با حافظه ۱ ترابایتی

خواندن مطلب بعدی ←

افتتاح خانه خلاق و نوآوری دانشگاه خوارزمی با حضور سورنا ستاری

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *